Sunday, August 30, 2009

Salam Ramadhan....Salam Ukhuwah

Posted by Mohamad Ariffin Hj Taha 7:54 AM, under | No comments

Dendangan Selawat Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW



Allahumma salli 'ala,
Sayyidina,
Muhammadin an-Nabiyyi al-ummiyyi,
Wa 'ala alihi wa sahbihi wa sallim.
(O Allah, send your peace and blessings upon our Master Muhammad, the Unlettered Prophet, and upon his family and companions.)
O My Lord,
My sins are like
The highest mountain;
My good deeds
Are very few
Theyre like a small pebble.
I turn to You
My heart full of shame,
My eyes full of tears.
Bestow Your
Forgiveness and Mercy
Upon me.
Ya Allah,
Send your peace and blessings
On the Final Prophet,
And his family,
And companions,
And those who follow him.

Sunday, August 16, 2009

Jika Allah Maha Pengasih ... Kenapa Disediakan Neraka?

Posted by Mohamad Ariffin Hj Taha 6:32 PM, under | No comments

Ini kisah benar..kisah seorang gadis Melayu, beragama Islam, tapi cetek pengetahuan tentang agama. Ceritanya begini, di sebuah negeri yang melaksanakan dasar 'Membangun Bersama Islam', kerap kali pihak berkuasa tempatan menjalankan pemeriksaan mengejut di premis-premis perniagaan dan kompleks beli-belah, untuk memastikan para pekerja di premis berkenaan menutup aurat.

Aku tak pasti berapa jumlah denda yang dikenakan sekiranya didapati melakukan kesalahan, tapi selalunya mereka akan diberi amaran bagi kesalahan pertama, dan didenda jika didapati masih enggan mematuhi garis panduan yang ditetapkan. Lazimnya dalam setiap operasi sebegini, seorang ustaz ditugaskan bersama dengan para pegawai pihak berkuasa tempatan. Tugasnya adalah untuk menyampaikan nasihat secara berhemah, kerana hukuman dan denda semata-mata tidak mampu memberi kesan yang mendalam.

Dalam satu insiden, ketika operasi yang dijalankan sekitar 2005, seorang gadis yang bekerja di salah satu lot premis perniagaan di Pasaraya Billion telah didapati melakukan kesalahan tidak menutup aurat. Maka dia pun kena denda la...setelah surat saman dihulurkan oleh pegawai PBT, ustaz ni pun bagi la nasihat, "..lepas ni diharap saudari insaf dan dapat mematuhi peraturan..peratura n ni bukan semata-mata peraturan
majlis perbandaran, tapi menutup aurat ni termasuk perintah Allah. Ringkasnya, kalau taat segala perintahNya, pasti Dia akan membalas dengan nikmat di syurga..kalau derhaka tak nak patuhi perintahNya, takut nanti tak sempat bertaubat, bakal mendapat azab di neraka Allah. Tuhan Maha Penyayang, Dia sendiri tak mahu kita campakkan diri ke dalam neraka..."

Gadis tersebut yang dari awal mendiamkan diri,tiba-tiba membentak "Kalau Tuhan tu betul-betul baik, kenapa buat neraka? Kenapa tak boleh sediakan syurga je? Macam tu ke Tuhan Maha Penyayang?" Mungkin dari tadi dia dah panas telinga, tak tahan dengar
nasihat ustaz tu..dah la hati panas kena denda sebab dia tak pakai tudung..

Ustaz tu terkedu sekejap. Bahaya budak ni. Kalau dibiarkan boleh rosak akidah dia. Setelah habis gadis tu membebel, ustaz tu pun jawab:"Dik, kalau Tuhan tak buat neraka, saya tak jadi ustaz. Berapa sen sangat gaji saya sekarang. Baik saya jadi tokey judi, atau bapa ayam.. hidup senang, lepas mati pun tak risau sebab gerenti
masuk syurga... Mungkin awak ni pun saya boleh culik dan jual jadi pelacur. Kalau awak nak lari, saya bunuh je. Takpe, sebab neraka tak ada. Nanti kita berdua jumpa lagi kat syurga..Kan Tuhan tu baik?"

Gadis tu terkejut. Tergamak seorang ustaz cakap macam tu? Sedang dia terpinga-pinga dengan muka confused, ustaz tu pun jelaskan: "perkara macam tadi akan berlaku kalau Tuhan hanya sediakan syurga. Orang baik,orang jahat, semua masuk syurga..maka apa guna jadi orang baik? Jadi orang jahat lebih seronok. Manusia tak perlu lagi diuji sebab semua orang akan 'lulus' percuma. Pembunuh akan jumpa orang yang dibunuh dalam syurga..perogol akan bertemu lagi dengan mangsa rogol di syurga..lepas tu boleh rogol lagi kalau dia nak..takde siapa yang terima hukuman. Sebab Tuhan itu 'baik'. Adakah Tuhan macam ni yang kita nak? Awak rasa, adil ke?"; tanya ustaz.

"Ah...mana adil macam tu. Orang jahat takkan la terlepas camtu je.." rungut si gadis.

Ustaz tersenyum dan menyoal lagi: "Bila tuhan tak adil, boleh ke dianggap baik?"

Gadis tu terdiam.

Ustaz mengakhiri kata-katanya:"Adik, saya bagi nasihat ni kerana kasih sesama umat Islam. Allah itu Maha Penyayang, tapi Dia juga Maha Adil. Sebab tu neraka perlu wujud. Untuk menghukum hamba-hambaNya yang derhaka, yang menzalimi diri sendiri dan juga orang lain. Saya rasa awak dah faham sekarang. Kita sedang diuji kat atas dunia ni. Jasad kita bahkan segala-galanya milik Allah, maka bukan HAK kita untuk berpakaian sesuka hati kita. Ingatlah; semuanya dipinjamkan olehNya, sebagai amanah dan ujian..semoga kita dapat bersabar dalam mentaati segala perintahNya, untuk kebaikan diri kita jugak.

dipetik hasil coretan AdiProper@WangCyber.com

Tuesday, August 11, 2009

Lagi Islam Di Hina !!!!

Posted by Mohamad Ariffin Hj Taha 6:47 PM, under | No comments

Aku tidak pasti dengan perkara ini kerana aku tidak pernah bermain games Guitar Hero . Tetapi kepada mereka yang memiliki games Guitar Hero III: Legends of Rock cuba perhatikan betul-betul pada games tersebut, dan sekiranya benar ia menghina kalimah Allah , aku cadangkan bakar sahaja games itu.

Tidak cukup dengan karikatur dan filem pendek Fitna yang menghina kesucian Islam . Datang pula game komputer yang menghina kalimah Allah SWT . Kali ini game Guitar Hero 3 telah menghina kalimah Allah SWT . Guitar Hero 3 adalah permainan komputer yang memainkan lagu-lagu rock klasik.

i710.photobucket.com/albums/ww105/sitisarahsaleh/securedownload.gif

Lihatlah bagaimana paparan kalimah Allah ini telah dijadikan paparan lantai dan kemudian dipijak oleh makhluk yang berupa "syaitan" bermain gitar. Sungguh biadap game ini. Game ini dibangunkan oleh syarikat Neversoft dan dikeluarkan oleh Activision dan RedOctane . Neversoft adalah sebuah syarikat pembangunan video game yang berpangkalan di Amerika Syarikat . Dipunyai oleh Joel Jewett (berasal dari Montana, Amerika ) bersama dengan Chris Ward dan Mick West . Chris dan Mick kedua-duanya berasal dari Yorkshire, England .

Jika kita tidak teliti, kita tidak akan perasan paparan kalimah Allah SWT ini. Pada sesiapa yang melihat permainan komputer ini sila uninstall game ini. Sungguh halus permainan golongan Yahudi dan Nasara untuk menyesatkan orang Islam . Waspadalah kita sebelum membeli mana-mana permainan komputer.

Tuesday, August 4, 2009

2 JENIS KEMATIAN - Mana Pilihan Anda?

Posted by Mohamad Ariffin Hj Taha 12:01 AM, under | No comments

KEMATIAN 1




KEMATIAN 2



SEMOGA BERSAMA DAPAT KITA RENUNGKAN SEBAGAI IKTIBAR

Saturday, August 1, 2009

ISLAM TIDAK AKAN BANGKIT SELAGI UMAT TIDAK MENGUBAH PEMIKIRAN MEREKA

Posted by Mohamad Ariffin Hj Taha 2:52 AM, under | No comments

Dewasa ini umat islam mengalami pelbagai masalah yang seolah-olah tiada jalan penyelesaian akibat daripada kemunduran pemikiran umat islam begitu parah. Masalah tersebut bila diringkaskan menjadi empat masalah yang paling menonjol.

1.Ekonomi-Kapitalisme.
Selepas kejatuhan Soviet Union pada 1991, hampir seluruh negara didunia mengambil sistem kapitalis sebgi sistem ekonominya. Dr segi praktisnya ia memang menghasilkan pertumbuhan ekonomi yg memberangsangkan tetapi ternyata gagal dari segi berbezaan diantara jurang golongan kaya dengan golongan miskin. Asas sistem ini adalah Keuntungan/Manfaat, iaitu ianya dianggap sesuatu yg baik jika ia memberi manfaat dari segi material ataupun dapat dirasai secara fizikalnya dan sebalik daripada itu maka dikatakan buruk. Umat islam yg hidup dibawah sistem ini juga tidak lagi memerhatikan bagaimana mereka memperolehi harta dan juga bagaimana untuk membelanjakannya seperti yang terdapat dalam ajaran Islam. Mereka telah terbiasa dengan riba sebagai asas sistem kapitalis dan berasa pelik apabila mereka diminta menjauhi amalan riba tersebut. Halal dan haram bukan lagi menjadi standard dalam menentukan setiap perbuatan mereka.

2.Budaya-Westerisation
Hedonistik menjadi ciri masyarakat barat dijadikan kiblat iaitu rujukan bahawa ianya adalah satu budaya yang modern dan maju. Ini didukung lagi dengan peranan tv yang diimport dari Barat yang berbau rancangan/filem yang pandangan hidup. Sehingga menjadi idola bagi umat islam. Walaupun mengaku mereka umat Muhammad saw tetapi idolanya bukan Nabi Muhammad saw. Iklan tv mempromosikan kehidupan yang berlandaskan kepada budaya kebebasan (liberalisme). Lalu lahirlah muslim yang rajin sembahyang tetapi pada masa yang sama rajin juga melakukan maksiat.

3.Politik-Nasionalisme
Hans Kohn mendefinisikan nasionalisme sebgi “sesuatu keadaan pada individu dimana ia merasaka bahawa pengabdian yang paling tinggi adalahh untuk bangsa dan tanah airnya”. Disini seorang nasionalis mengagungkan fahaman kebangsaan iaitu seseorang yang mengutamakan bangsanya adalah agenda utama dalam hidupnya dan menetapikan aqidah Islamnya. Konsep ini adalah salah satu pemikiran ciptaan barat yang merosakkan pemikiran islam dan umat islam pada amnya dan juga supaya dapat memecahbelahkan umat islam. Nasionalisme telah menyebabkan umat islam mengikat dirinya dengan bangsanya dan bukan dengan agamanya. Umat islam yang berbangsa melayu lebih merasa bersaudara dengan saudaranya yang berbangsa melayu dibandingkan dengan saudara seislamnya berbangsa Iraq, Palastine, Indonesia dan sebagainya, Bahkan merasakan lebih bagus dan lebih baik daripada kalangan bangsa lain.

Begitu juga dengan peristiwa di Palastine-negara islam sekelilingnya seperti mesir telah berdamai dengan Isreal setelah mendapat Gunung Sinai, sama juga Jordan konfliknya dengan Isreal dianggap selesai apabila ia mendapat Tebing Barat. Begitulah konflik diselesaikan dengan kepentingan dan kemanfaatan dari sesuatu pihak tanpa mengambil kira bersaudara seislamnya. Begitulah apabila kepentingan nasianalis atau bangsanya terpenuh lalu konflik dengan Isreal walaupun hakikatnya umat islam di Palastine masih bersendirian berjuang menentang pencerobohan Israel ke atas tanah mereka. Bagi seorang nasionalis hukum/ peraturan yang sesuai diterapkan adalah hukum nasional bukannya hukum agama. Demi kepentingan kesatuan nasianal juga bahawa semuanya agama wajib disamaratarafkan.

4.Agama-Menyamatarafkan semua agama.
Menyamatarafkan semua agama salah satu cabang pemikiran yang disebarluaskan oleh mereka yang berfahaman sekularisme (memisahan agama daripada kehidupan). Berdasarkan 3 doktrin:

i. Kebenaran agama itu bersifat subjektif. Bermaksud pemeluk agamanya menilai bahawa agamanya yang benar manakala agama lain itu salah. Oleh kerana itu semua agama bersifat demikian maka orang lain tidak boleh dipaksa untuk mengikuti agama selain daripada agamanya. Oleh kerana itu taraf semua agama adalah sama.

ii.Akibat daripada doktrin yang pertama tadi iaitu semua agama mempunyai taraf yang sama, maka sesuatu agama itu tidak boleh mendominasikan agama lain. Jika ini berlaku bermakna adanya pemaksaan terhadap untuk mengikuti ajaran yang bukan daripada agamanya.

iii. Oleh kerana itu untuk mengatur kehidupan masyarakat yang berbilang kaum dan agama, maka perlulah ada peraturan bersama yang nilai mampu untuk diadaptasi ke atas semua agama ataupun fahaman yang berkembang ditengah masyarakat.

Penyamatarafkan semua agama ini menyebabkan sebahagian umat islam memandang rendah bahkan tidak suka, menjauhi dan memusuhi agamanya sendiri. Mereka merasakan telah menjadi masyarakat yang modern yang mana apabila menerapkan aturan yang bersifat ‘demokratik dan aspiratif’ yang sebenarnya adalah melepaskan diri daripada agama, termasuklah islam. Malah ada juga mengecam aturan Islam dengan mengatakan ianya ketinggalan zaman ataupun kejam, malah sesiapa sahaja ingin menerapkan hukum islam dianggap sebagai fanatic, fundamentalis, ekstremis agama. Di Malaysia, kita boleh menyaksikan dengan jelas peraturan bersama yang dicipta bersama orang kafir ialah konsep ‘Kongsi Raya”. Semua penduduk malaysia dikehendaki merayakannya dengan alasan bahawa ianya adalah perayaan kaum di malaysia.

Samada mereka sedar atau tidak, umat islam yang bersikap demikian bermakna menentang islam. Mereka membawa diri mereka kedalam jurang kesesatan. Mereka lupa seorang muslim wajib yakin bahwa hanya islam sahaja diredhai Allah.

Akibat daripada fahaman penyamaantaraf agama, umat islam samada di malaysia maupun dinegara islam lain tidak akan merasa apa-apa ketika menyaksikan kehidupan mereka tidak diaturkan dengan peraturan islam. Pemikiran islam, peraturan islam, penyelesaian islam dan aqidah islam adalah satu-satu cara dan jalan penyelesaian masalah kehidupan manusia.


ASAS kehidupan yg dipaparkan diats adalah cabang pemikiran yg lahir dpd sekularisme. Manfaat telah dijadikan standard dalam setiap penganut setianya. Oleh itu apabila ianya dilaksanakan maka yg wujud adalah pertentangan didlm masyarakat. Kita lihat dibidang pendidikan, dari satu segi institusi pendidikan diharapkan dapat melahirkan individu yang berperibadian mulia dan kuat agamanya tetapi hakikatnya mereka yg menghendaki islam dihambat, berapa ramai para penganggur adalah lulusan daripada pengajian Islam dan juga kenapa agama rakyat dimansuhkan.

Dari segi sosial pula, masyarakat dihendaki sifar jenayah, maukan sopan, mulia dan juga remaja yg mempunyai keperibadian yang tinggi tetapi pada masa yang sama di tv dan panggung wayang memaparkan filem yang ganas dan penuh kemaksiatan yg mengajak perlakuan seks dan juga pergaulan bebas. Pihak polis sibuk berkempen membenteras kegiatan pelacuran dan alcoholism (minuman keras) namun kelab malam , kelab hiburan dan kilang arak terus beroperasi. AIDS diperangi tetapi seks luar nikah dibiarkan berleluas. Salah satu rukun negara adalah kepercayaan kepada tuhan, islam adalah agama rasmi dan mengakui bahawa negaranya adalah islam tetapi peraturan yang diterapkan bukan daripada hukum islam. Pembacaan al Quran dipertandingkan di majlis tilawah Al Quran namun ajaran daripada Al Quran diabaikan.

APABILA kita renungkan dan teliti, kenapa semua ini berlaku ke atas umat islam??? Kenapa begitu banyak masalah timbul tetapi masih belum dapat diselesaikan walaupun pelbagai usaha telah dilakukan?? Jawapannya ialah kerana negara islam diperintah dengan sistem kufur atau dengan kata lain dinamakan Darul Kufur. Inilah masalah utama kaum muslimin yg mana negara islam ini perlu diubah daripada darul kufur kepada darul islam. Khilafah Islamiyah perlu didirikan supaya islam dapat diterapkan sepenuhnya dan segala perintah mengikut hukum islam. Inilah jantung atau nadi kepada segala masalah yang yang dihadapi umat islam sekarang. Disamping ianya terkait dengan masalah hidup dan mati kita dalam usaha memperjuangkannya:
Sabda Rasulullah:
“Dan barangsiapa mati tanpa memiliki seorang imam atas jamaah kaum muslimin, dia mati seperti seorang jahiliyah”
[HR Hakim]

Namun begitu perjuang yg ingin lakukan utk mendirikan khilafah mestilah berlandaskan method/cara yang diterapkan oleh syarak dan bukan berlandaskan hawa nafsu semata-mata.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...