Monday, May 2, 2011

Cerita Sebuah Cinta

Posted by Mohamad Ariffin Hj Taha 3:41 PM, under , | No comments

Muhammad bin Abdullah nama diberi. Menjadi sinar penerang seluruh buana. Menjadi tunjang kekuatan rohani umat manusia sekalian alam. Menyerlah cinta abadi kepada Sang Pencipta. Hadirnya tatkala manusia hanyut dalam buaian dunia yang penuh noda dan nista. Hidup dikorbankan demi menegakkan kebenaran kalimah suci. Utusan yang tiada kenal erti putus asa. Cinta yang disemai hanya untuk Allah SWT dan umatnya.

Tetapi..sungguh pilunya...sebak di dada...adakah engkau masih ingat tentang kisah cinta Muhammad terhadap dirimu? Masihkah kau ingat betapa gundahnya hati Muhammad tentang nasibmu? Masihkah engkau ingat sayupnya hati Muhammad mengenangkan ancaman terhadap dirimu di akhir zaman ini?

Bergenang air mata tatkala melihat video ini...teringat betapa agungnya cinta seorang pesuruh Allah SWT terhadap umatnya. Pilu membelah jiwa menghayati kisah kewafatan manusia agung yang bernama Muhammad bin Abdullah yang sentiasa gudah mengenangkan nasib umatnya di akhirat kelak. 

Walaupun sudah banyak kali membaca ceritanya, namun airmata ini masih tidak mampu untuk aku menahan membasihi pipiku pabila ku menonton video ini.

Ya Allah...Berikan kami kekuatan..
Aku rindu kepada KekasihMu..
Aku kasih kepada KekasihMu..
Selawat dan Salam kami sembahkan kepada kekasihMu yang tercinta
Muhammad bin Abdullah

video

Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...